Allmän information
Örebro Universitet 7-9 december 2018

Välkommen till Örebro och Örebro Universitet!

Här hittar du svar på de mest vanliga frågorna samt annan matnyttig information:

INCHECKNING

Incheckning/ankomstregistrering sker i foajén vid Biblioteksaulan. Din namnbricka är sorterad i bokstavsordning efter ditt förnamn. Följ anvisning på plats. I samband med incheckning kan du lämna in din jacka. Garderoben bevakas under hela dagen. (förvara dock inga värdesaker då vi inte kan ta ansvar för detta). Du kan ankomstregistrera dig från ca 1 timme innan första föreläsningen. 

GARDEROB 

Garderob finns i foajén till Biblioteksaulan och är bemannad under hela dagen. Dock kan vi inte ta ansvar för ev värdesaker som förvaras i garderoben.

SEMINARIEVAL

I samband med din anmälan gjorde du seminarieval. Det är viktigt att man följer dessa då vissa lokaler har begränsat med utrymme/platser. Är du osäker på dina seminarieval så kan du hitta dessa i INFODISKEN (Foajén Biblioteksaulan).

FÖRELÄSNING - TEORI

Dessa föreläsningar innebär att man sitter som åhörare i en hörsal/föreläsningsrum. >Då det är begränsat med tid vid varje föreläsning så kan inte möjligheten att ställa frågor under tiden tillgodoses om inte föreläsaren själv öppnar upp för detta.  

FÖRELÄSNING - PRAKTIK

På de praktiska föreläsningarna sitter su som åhörare i en praktiklokal (gympasal). Föreläsaren kommer att förevisa praktiska moment med hjälp av en övningstrupp med ungdomsspelare.

DOKUMENTATION

Föreläsningarna kommer inte att dokumenteras skriftligt eller filmas. 

HITTA PÅ UNIVERSITETET

I programmet hittar du lokalhänvisningar till varje enskild föreläsning. För att hitta dit så kan ni också ladda ned en karta. Se denna sida. Ni kan även använda er av Örebro Universitets interaktiva karta. Hittar ni här

MÅLTIDER

Lunchen kommer att serveras på Örebro Universitet och Restaurang Kraka. Restaurangen är belägen i Långhuset. (se karta). Fika kommer att serveras i foajén till Biblioteksaulan. Fredagens lunch går även att äta i Pastarestaurangen i Teknikhuset.

FUNKTIONÄRER

Samtliga funktionärer har en namnbricka med en gul bakgrund. Tveka inte att ta kontakt med dem vid frågor. 

SERVICE/HJÄLP:

Vi har dessvärre ingen möjlighet att svara i telefon under konferensdagarna i den utsträckning vi önskar. Dock går det bra att sms:a sina funderingar/frågor till nummer 070-485 19 18.

#sociala medier

Vi är glada om ni interagerar på sociala medier gällande dessa tre dagar. Fredagens aktiviter loggas gärna med #idrottifokus2018. Under lördagen och söndagen använder ni #fotbollifokus2018

UTVÄRDERING

Vi är tacksamma om ni utvärderar vårt arrangemang. Utvärderingen hittar ni här: TILL UTVÄRDERINGEN (öppnas upp under/efter föreläsningsdagarna).

Fakturering/debitering

Vi kommer att debitera deltagaravgiften efter avslutat symposium. De som erhåller kostnadsfritt deltagande kommer att faktureras till föreningen som erhåller motsvarande belopp i bidrag.